”Wow, very progressive, I’m deeply impressed!” Orden kommer från min tyska bordsgranne som precis lyssnat till svenska kriminalvårdens kommunikationsdirektör Ulrica Ohlsons presentation om hur vi de senaste åren ändrat hela myndighetens sätt att berätta om vad vi gör på jobbet. Läs mer

I december 2018 lanserades frivårdsappen Utsikt och den har därefter spridits till alla frivårdsenheter, delvis med hjälp av krimsticscoacher som marknadsfört appen på respektive arbetsplats. Hur kan vi fortsätta sprida Utsikt till så många klienter som möjligt? Läs mer

Som mina coachkollegor har nämnt vid något tillfälle, och även andra skribenter i bloggen skulle jag vilja fortsätta tråden kring vår trailer som turnerar runt i landet sedan en tid tillbaka. Ett av dess syften är att sprida Kriminalvården som varumärke – hur fungerar det i praktiken – och varför gör vi det? Läs mer

Ingen dag är den andra lik och just denna dag bjuder vi in till poesi. Läs mer

Kriminalvårdens trailer är på turné och gör ett stopp i Göteborg. Radio P4 passade på att besöka oss. Läs mer